* ‘Als ik PENOZA schrijf, ligt het boek naast mijn toetsenbord.’ – Pieter Bart Korthuis (scenario’s en idee PENOZA, tv serie KRO)
* ‘Ik heb er erg veel aan gehad: Helder, concreet, prikkelend.’ – Marcel Lenssen (scenario Gouden Kalf nominatie DOODSLAG regie Pieter Kuijpers)
* Pas toen ik het boek gelezen had, kon ik de lange documentaire ALLES VAN WAARDE monteren.’ – Sylvia Bromet(montage lange documentaire ALLES VAN WAARDE van Frans Bromet)
* ‘Ik gebruik het bij het opzetten van een scenario: Erg makkelijk’ – Paula van der Oest (Oscar nominee ZUS EN ZO, BLACK BUTTERFLIES)
* ‘Erg inspirerend boek! Om gewoon te lezen en als naslag’ – Paul Jan Nelissen (scenarioschrijver VAN GOD LOS, OORLOGSWINTER)
* ‘In een adem uitgelezen’ – Ab Zagt (filmjournalist AD)
* ‘Geweldig boek, erg fijne houvast’ – Monique van de Ven (actrice, regisseur)
* ‘Dit boek is fantastisch!’ – Hany Abu Assad (Oscar nominee PARADISE NOW)
* ‘Erg bruikbare en waardevolle aanvulling op Syd Field en Aristoteles’ –Mike van Diem (Oscar winnaar KARAKTER)
* ‘Mijn filmleven heeft het onderhoudende en inzichtelijke boek in ieder geval veranderd’, Dana Linssen (filmjournalist van NRC en Filmkrant)
* ‘Belangrijk dat er eindelijk eens een boek is, dat heel helder vertelt waarom films en verhalen wel of niet werken’ – Burny Bos (filmproducent WIPLALA)
* ‘Echt een ontdekking! Leest als een sneltrein’ – Edwin de Vries (acteur, scenarioschrijver DE ONTDEKKING VAN DE HEMEL, SOLDAAT VAN ORANJE DE MUSICAL)
* Ik kom door geen enkel scenarioboek: Saai, onhelder. Weggelopen bij Robert McKee: Saai, onhelder. Maar dit boek had ik in een dag uit, eindelijk glashelder en zo verhelderend! – Annabel van Lieshout, (scenarist Gouden Kalf winnaar MISSIEPOO 16)
* ‘Fantastisch boek. Geeft enorme energie. En ik gebruik het meteen.’ –Ronald Giphart (auteur, scenarist CO ASSISTENT)
* ‘Dankzij het boek kon ik pas mijn speelfilm FAREWELL schrijven dat internationaal heel goed ontvangen wordt.’ – Ditteke Mensink (regisseur van o.a. Gouden Kalf winnaar FAREWELL)
* ‘Met het boek ernaast heb ik net mijn eerste speelfilm geschreven.’ – Thed Lenssen (regisseur van vele internationaal bekroonde commercials)
* ‘Ik denk dat ik het boek ga gebruiken bij het schrijven van mijn volgende boek.’ – Marion Pauw (schrijfster van literaire thrillers als DAGLICHT, Gouden strop winnares 2009)
* ‘KIKKERDRIL heb ik met behulp van het boek geschreven. Het hielp enorm om een heldere structuur en ontwikkeling van de hoofdpersonages te creeeren.’ – Simone van Dusseldorp (schrijver/regisseur KIKKERDRIL, meer dan 180.000 bezoekers)
* ‘Dankzij het boek heb ik mijn eerste scenario kunnen schrijven, dat nu verkocht is voor 300.000 dollar door de producent van THE ITALIAN JOB met een regisseur, die nu met de hoofdrollen uit SHAKESPEARE IN LOVE en A CLOCKWORK ORANGE werkt.’ – Hollywood Harvard (kocht de Engelse versie van het boek en verkocht meteen zijn eerste script)
* ‘Een openbaring. Ik gebruikte het boek succesvol bij gastcolleges over film. En mijn nieuwe boek DOODVERF kun je zo naast jullie Acht Stappen Plan leggen.’ – A.F.Th van der Heijden (auteur AKO prijs winnaar SCHERVENGERICHT)
* ‘Met veel plezier gelezen’ – Elvin Post (Gouden Strop misdaad auteur)
* ‘vond het heel goed en kon in een ruk toen ik het had gelezen, een scenario schrijven waar ik door een enorm
writersblock maar geen vorm voor kon vinden’ – Dorna van Rouveroy (regisseur, producent, scenarioschrijver)
* ‘Heel goed boek’ – Daan Schuurmans (acteur BERNHARD, SCHAVUIT VAN ORANJE)
* ‘Geweldig boek: Maakt het heel overzichtelijk’ – Maarten Lebens(scenarioschrijver DE HEL VAN ’63, MADELIEF, DE STERKSTE MAN)
* ‘Dankzij het boek schreef ik een treatment, waardoor Disney nu aan boord is’ – Nadadja Kemper (film- en televisieproducent Holland Harbour)
* ‘Wij gebruiken het als “bijbel”, echt heel goed voor documentaires!” –Pieter van Huystee (producent van documentaires)
* ‘Geweldig helder boek. Ik raad het al mijn studenten aan’ – Karl Iglesias(over de Amerikaanse versie van het boek: Iglesias is internationaal scenario-goeroe en schrijver van succesvolle scenario-boeken)
* ‘De structuur van mijn nieuwe roman heb ik toegepast, en verdomd, het klopt! Nooit gedacht dat ik nog zo van een script-boek zou genieten.’ – Alex van Galen (romanschrijver, schrijver van vele succesvolle tv-series als WE GAAN NOG NIET NAAR HUIS)
* ‘Geweldig goed! Dat “tweede leven” bijvoorbeeld, dat is perfect in scripts voor tv en film” – Anjali Taneja (scenarioschrijfster en bedenker van HUIS ANUBIS, een van succesvolste films van afgelopen jaar)
* ‘ Dankzij het boek schrijf ik nu een speelfilm voor een producent’ – Steffen Haars (commercial regisseur en regisseur NEW KIDS TURBO)
* “Geweldige concrete theorie. Iedereen is gelijk enthousiast. Ik gebruik het boek zelfs als basis van een van mijn onderdelen in Theaterwetenschap”. –Nienke Meeter (docent dramaturgie Theaterwetenschap Universiteit van Amsterdam)
* “Geweldig boek!” – Hans de Weers (producent Oscarwinnaar Antonia)
* ‘ Heel handig boek’ – Barbara Bredero (regisseur MORRISON KRIJGT EEN ZUSJE, SPANGAS, VRIJLAND etc)
* ‘Heel erg inspirerend, zo helder!’ – Rutger Hauer Filmfactory(masterclass)
* ‘Heb mijn nieuwe scenario volgens het boek geschreven’ – Robert Jan Westdijk (regie/scenario van HET ECHTE LEVEN, PHILEINE ZEGT SORRY, ZUSJE)
* ‘Een uitstekende hulpbron om scripts te analyseren. Ik raad het aan beginnende dramaturgen en scriptschrijvers aan’ – Ross Fraser (IDTV Film)
* ‘Overtuigend, verfrissend en heel stimulerend’ – Vonne van der Meer(romanschrijfster EILANDGASTEN)
* ‘Ik gebruik het nu als leidraad voor de rewrite van mijn aanstaande film. Levert meteen erg goede dingen op’ – Johan Nijenhuis (regisseur, producer BENNIE STOUT, ALIBI, ZOOP, COSTA, KEIZER EN DE BOER)
* ‘Waanzinnig instructief en helder’ – Pieter Jan Brugge (producer MIAMI VICE en Oscar nominee THE INSIDER, regisseur THE CLEARING met Robert Redford en Helen Mirren)
* ‘Zeer helder inzicht in alle twists in verhaal- en karakterontwikkeling’ –Herman P Koerts (montage Oscar nominee DE TWEELING)
* ‘Lezen! Absolute aanrader!’ – Job Gosschalk (regisseur ALLE TIJD, SINGLES)
* ‘Een openbaring!’ – Erik de Bruyn (regisseur, scenarioschrijver WILDE MOSSELS, DE PRESIDENT)
* ‘Geweldig boek!’ – Mimoun Ouissa (acteur SHOUF SHOUF HABIBI)
* ‘Met veel plezier gelezen’ – Frank Ketelaar (scenarioschrijver VUURZEE, OVERSPEL)
* ‘Eindelijk rijk! In een aanstekelijke jongensboekstijl onthullen Ruven en Batavier de geheime formule.’ HP de Tijd
* ‘Briljant, zeer leerzaam en nog grappig ook’ – Stephan Propper(voormalig creatief directeur reclameburo PPGH-JWT)
* ‘Je krijgt meteen zin om te gaan schrijven of herschrijven’ – Mischa Alexander (schrijver van Emmy Award winnaar ALL STARS)
* ‘Ik heb een docent Film- en televisiewetenschappen nog nooit zulke treffende film-analyses horen maken als Paul Ruven op deze avond’ –Baukje Stamm over de ‘Geheim’-NFTVM-Avond
* ‘Erg bruikbaar en leest ook nog eens heerlijk weg met al die leuke voorbeelden van films die iedereen kent’ – Wijo Koek (scenarioschrijver ZOOP-films, ALIBI)
* ‘In het boek staan een aantal zeer belangrijke dingen met een heel heldere uitleg, die ik in geen enkel ander scenarioboek heb gelezen’ – Marco van Geffen (scenarioschrijver HET SCHNITZELPARADIJS, DE PRESIDENT, ONDER ONS)
* ‘Absolute aanrader. Overzichtelijker, duidelijker en helderder dan elk soortgelijke boek uit Amerika’ – Jens Hollander (scenarioschrijver, recensent NFVTM/VERS)
* ‘Na Syd Field eindelijk een geweldig nieuw boek, heel erg bruikbaar.’ –Arend Steenbergen (scenarioschrijver TEMMINK, regisseur DON)
* ‘Erg goed boek’ – Boris Pavel Conen (regisseur TEMMINK, BARSLET)
* ‘Erg handig en super overzichtelijk boek’ – Ruud Schuurman(scenarioschrijver IK OMARM JE MET 1000 ARMEN)
* ‘Geweldig boek. Een feest om steeds bij films te zien hoe goed het allemaal klopt’ – Haye van der Heyden (schrijver van toneel, musicals en tv comedies zoals KINDEREN GEEN BEZWAAR)
* Heel goed en handig boekie, ook als acteur om te weten waar je bent –Frank Lammers (Gouden Kalf winnaar beste acteur NACHTRICHT)
* Anders dan al die andere scenarioboeken: Het is namelijk uiterst concreet – Ronald Ockhuysen (De Volkskrant/VPRO Cinema.nl)
* Ik was eerst sceptisch, maar ik vind het een geweldig boek! – Halina Reijn (schrijfster, actrice, Gouden Kalf winnares voor DE PRINS EN HET MEISJE)
* Heel erg nuttig, bijvoorbeeld als je begint met schrijven of als je net weer een stuk geschreven hebt. Een grote hit op de Scriptschool’ – Paul Bertram(hoofd Scriptschool)
* Echt een heel erg goed boek! – Anton Scholten (producent THE BIRD CAN’T FLY met actrice Barbara Hershey)
* Er staan zeer goede dingen in, die ik vanaf nu altijd zal gebruiken in mijn schrijven. – Ger Beukenkamp (scenarioschrijver en docent scenario)
* Erg goed boekje, zeer verhelderend en zeer bruikbaar. – David Lammers(regisseur/scenarioschrijver LANGER LICHT)
* Fantastisch boek! Zo helder! – Marcelle Meuleman (docent dramaturgie Filmacademie)
* Veel aan gehad als acteur van de nieuwe film ZOMERHITTE van Monique van de Ven – Waldemar Torenstra (acteur)
* ‘Eindelijk eens een leesbaar en inspirerend model voor het schrijven van een succes.’ – Don Duyns (auteur, toneelschrijver, regisseur)
* Ik heb het gebruikt toen ik een scenario seminar gaf – Hugo Heinen(scenarioschrijver DE ZOMER VAN ’45, NOVA ZEMBLA)
* ‘Erg goed boek, je bent gek als je het niet leest’ – Sander Vos (montage Oscar nominee ZUS EN ZO)
* ‘Fantastisch boek!’ – Yani (filmmaker, commercialregisseur van CALVE, CUP A SOUP)
* ‘Heel goed, heel bruikbaar boek’ – Roel Reine (regisseur PISTOL WHIPPED starring Steven Seagall)
* ‘Erg goed boek!’ – Jorien van Nes (regisseur Gouden Kalf winnaar ‘Den Helder’ , programmamaker VPRO)
* ‘Eigenlijk een heel goed boek voor de hoogste klassen van de middelbare school, legt heel makkelijk en helder uit hoe een filmverhaal echt werkt’ –Willem Capteyn (scenarioschrijver, hoofd Filmacademie)
* ‘Een aanrader!’ – Gerry van Rompaey (Belgische bond van scenarioschrijvers)
* ‘Een erg goed en prettig boek!’ – Bert Bouma (scenarioschrijver BLOEDBROEDERS)
* ‘Veel bruikbaarder en inspirerender dan welk boek dan ook dat ik er over las. Inclusief mijn eigen boek ‘Films maken’ – Roemer Lievaart (scenario docent, filmmaker)
* ‘Ik heb net mijn nieuwe scenario volgens het boek geschreven, echt heel handig.’ – Jos Driessen (scenario ZUSJE)
* ‘Erg inspirerend!’ – Michael Hendriks (hoofddocent media school INHOLLAND)
* ‘Supergoed boek. Ik heb net mijn nieuwe scenario met het boek in de hand geschreven, kreeg overal enthousiaste reacties, en nu lijkt het er sterk op dat de film dit jaar nog gedraaid gaat worden’.- Edward Stelder (diverse scenario’s WESTENWIND, INTENSIVE CARE, IK OMHELS JE MET 1000 ARMEN)
* “Een erg handig boek maar vooral ook erg leuk om te lezen met al die bekende, treffende voorbeelden.”- Kees Albers (art director GREY reclameburo)
* “Dankzij het boek ben ik cum laude afgestuurd aan de Design Academie te Eindhoven met een ontwerp voor een attractie voor een attractiepark.” –Simeon van Tellingen (ontwerper voor attractieparken)
* “Erg leerzaam en uiterst prettig leesbaar”. – Phil van Tongeren (directeur Amsterdam Fantastic Film Festival)
* ‘Leuk en erg goed boek’ – Rob Vermeulen (producent van o.a. de AVRO politieserie SPOORLOOS VERDWENEN)
* “Morgen doe ik het”, de nieuwe theatervoorstelling van De Pooiers met o.a. Daniel Samkalden, is geheel gebaseerd op ‘Het geheim van Hollywood’, en gaat over 4 theatermakers, die het boek als leidraad voor hun leven en liefde nemen.